Tevreden oud-medewerkers zijn misschien wel de belangrijkste ambassadeurs van je bedrijf en dragen voor een groot deel bij aan het imago van je organisatie op de arbeidsmarkt. Wanneer je na een prettige samenwerking op een positieve manier afscheid neemt, is de kans groot dat medewerkers met een goed gevoel op hun periode als werknemer terugkijken én er ook op die manier over spreken. De manier waarop (oud-)medewerkers over je bedrijf praten, is van grote invloed op je employer brand. Voorkom dat iemand zich op iedere verjaardag boos of negatief uitlaat over de organisatie waar hij werkt(e), dit kan je merk namelijk flink schaden. Mensen uitzwaaien met goed gevoel kan je bedrijf daarentegen zomaar nieuwe klanten en het beste nieuwe personeel opleveren.
Matchen vanuit het netwerk
De oud-medewerker kent de diensten/producten en de organisatiecultuur immers van binnenuit en is daarom de uitgelezen persoon om iemand uit zijn of haar netwerk te matchen met een bepaalde functie. Of om aan potentiële klanten van harte aan te bevelen wat het bedrijf te bieden heeft. Met als resultaat: besparing op uitgebreide sollicitatieprocedures en omzet waar weinig acquisitie voor nodig was.